Saturday, July 17, 2010

RINDU...

rindu itu satu
dan satu itu yang bisa buat
kerana rindu aku pernah
hancur
kerana rindu juga aku pernah
bangun
dan kerana rindu
aku sedar bahawa cinta itu
milik aku,
namun bila ku sedar
semuanya sudah berlalu
yang paling memeritkan
aku masih kekal merindu

penantian itu kata setia
tapi kamu tak mudah begitu
perbedaannya
jelas dan nyata lewati katamu
pasti.....
kata selamat tinggal hancurkan
semua impian
dan kau telah pergi
takkan kembali
aku manusia bodoh masih
menuggu
aku tetap menunggu
aku tetap menuggu tapi aku
tahu...
jawapnya tetap sama
bila jam berdetik
hati terdetik rasa tercekik
menuggumuu
memanggilmu lalu ku pekik

masa, waktu dan jam seakan
mencumburi aku
masih adakah waktuku
untuk bahagia
untuk bersama?
semua tanda tanya
berdegung.....
inikah yang ku tunggu sisa sisa
hidupku untuk tunggu?
atau perlu lari ke arahnya
ku buntu
janjimu aku perangi
aku abadi...
tapi kau? takkan kembali
tetap tidak lagi cinta itu
telah lupus

pupus ditelan kikisan mulus
aku hanya mampu melihat
tapi akankah
kau melihat aku?
di akhir nanti
jiwaku akan mati
tapi bukan cintaku...
aku janji...

0 ulasan: