Thursday, March 25, 2010

NaSiB kU iNi

aku tertunduk menerima nasib ini
tunduk meelan segala
yang indah dan tidak indah
ak mugkin tertewas
ketika memburu selaut kasih
kasih yang bukan untukku lagi
bukan aku tidak pernah mencuba
tapi aku tidak pernah berjaya
usahaku hanya sia-sia sahaja
kerna orang seperti aku
pastinya dilanda kecewa.
aku terkurung didalam penjara janji
yang telah mencampakkan aku
ke dalam dasar lautan rindu
lalu harapanku kini tiada lagi
kerna tiada upaya membebas
diri dari ikatan keinduan yang lalu
lalu hatiku yang menjadi
yatim piatu di rumah sendiri
kesepian kian bermaharajalela
di setiap penjuru ruang bisu
tiap langkah ku hanya
berteman kesunyian kini dan
jadilah aku si yatim piatu
di tengah pandagan manusia
yang hanya bertemankan rindu
namun aku redha
terus dikurung, diikat janji
terbiar lesu di dalam penjara
rindu mu hingga akhir nanti

0 ulasan: